Mondig zijn in de 21e eeuw.

Referentielijst

Literatuurlijst

• Brinkman, J. (1998). Cijfers spreken. Statistieken en methodologie voor het hoger onderwijs. Groningen: Wolters Noordhoff
• Brodzinsky, D.M., Henig, R.M. en Schechter, M.D. (1997). Geadopteerd. Een leven lang op zoek naar jezelf. Amsterdam: Ambo
• Covey, S.R. (2001). De zeven eigenschappen van effectief leiderschap. Antwerpen: Uitgeverij Business Contact Amsterdam
• Durkin, K. (1995). Developmental social psychology. From infancy to old age. Oxford Blackwell Publishers
• Hair Jr., J.F., Anderson, R.E., Tatham, R.L. en Black, W.H. (1998). Multivariate data analysis (5e editie). Upper saddle River, NJ: Prentice-Hall
• Koops, W. (2000). Gemankeerde volwassenheid. Over eindpunten van de ontwikkeling en doelen van de pedagogiek. Houten: Bohn Stafleu Van Loghum
• Kramer, D.A. (1983). Post-formal operations? A need for further conceptualization. Human Development 26, 91-105
• Kuipers, H.J. (1999). Pedagogiek voor professionele opvoeders. Bussum: Uitgeverij Coutinho
• Labouvie-Vief, G. (1982). Dynamic development and mature autonomy. A theoretical prologue. Human Development, 25, 161-191
• Langeveld, M.J. (1965). Beknopte theoretische pedagogiek. Groningen: Wolters-Noordhoff
• Oden, E. (2002). Van binnen ben ik altijd dezelfde gebleven. Marten Toonder. Psychologie Magazine, 21-5, 28-31
• Pels, T. (Red.) (2000). Opvoeding en integratie. Een vergelijkende studie van recente onderzoeken naar gezinsopvoeding en de pedagogische afstemming tussen gezin en school. Assen: Van Gorcum
• Riegel, K.F. (zonder jaartal). Dialectic operations: the final period of cognitive development. Human Development 16, 346-370
• Schoorl, P.M. (1993). Opvoeding en opvoedingsproblemen in het gezinsleven. Amsterdam/Lisse: Swets & Zeitlinger
• Vocht, A. de (1998). Basishandboek Spss 6.1 voor windows. Utrecht: Bijleveld Press
• Weijers, I. (2001). De creatie van het mondige kind. Geschiedenis van pedagogiek en jeugdzorg. Amsterdam: Uitgeverij SWP

Bronnen van illustraties
• Titelpagina: NOG UIT TE VOEREN
Escher, M.C. (1942). Verbum. Baarn: M.C. Escher Foundation